
Sami Pajari pohtii alkukauttaan: "Ehkä viime vuonna Jyväskylässä meni vähän liiankin hyvin"
Sami Pajari ajoi jo uransa yhdeksännellä Rally1-autolla painetulla erikoiskokeella voiton viime kesänä Jyväskylässä. WRC2-mestaruuskin tuli, minkä johdosta Pajari on nyt Toyotan tehdaskuljettaja. Alkukausi on ollut vielä varovainen.
Monte Carlosta ja Ruotsista Pajarilla on kasassa vain kuusi MM-pistettä. Se on yhtä paljon kuin M-Sport Fordin keltanokalla Josh McErleanilla. Moni varmasti odotti Pajarilta enemmän. Kukaan ei kiistä, etteikö häneltä löytyisi tarvittavaa vauhtia, mutta vielä se ei ole tullut esiin.
- Ehkä oma ajoni Jyväskylässä viime vuonna oli hiukan liiankin hyvä. Nelossija ja EK-pohjat asetti riman vähän liiankin korkealle, Pajari miettii DirtFishillä.
- Moni varmaan ajattelee, että tuollaisen jälkeen tulee ihan huippujälkeä.
Montessa Pajari keskeytti, Ruotsissa hän oli seitsemäs. Ei sellaisia tuloksia, mitä Toyotan tehdasmieheltä voisi odottaa.
- On pakko pitää jalat maassa, eikä odottaa liikoja. Olen vielä opetteluvaiheessa Rally1-autolla. Mutta olihan se mukava huomata Ruotsissa, että kun kaikki oli kohdallaan, pystyimme ajamaan pätkillä kolmen parhaan joukkoon.
Reilun viikon päästä edessä on Safariralli Keniassa. Pajari ei odota isoja.
- Saadakseen viikonlopusta hyvän tuloksen, on todella monien pienten asioiden mentävä ihan nappiin. On selvää, että se vie aikaa. Mutta uskon, että olemme ralli rallilta parempia. Kenia on kyllä todella mielenkiintoinen kilpailu.
Haastavuutta lisää se, ettei Pajari ole koskaan ajanut Keniassa kilpaa.
- Olin siellä viime vuonna tutustumassa reittiin, joten jonkinlainen käsitys on siitä, millaista Safarissa on. Uskoisin, että se auttaa. Mutta ajan siellä nyt ensi kertaa kilpaa. Haaste on iso kuten oli Montessa ja Ruotsissakin. Nyt on kuitenkin kyseessä ihan erilainen kilpailu, Pajari sanoo.
Safarissa ajetaan shakedown jo keskiviikkona, kaksi ensimmäistä erikoiskoetta torstaina.
Ole hyvä ja kirjaudu kommentoidaksesi.