Historiasta tunnetaan monia keksintöjä, joihin maailma ei ollut niiden esittelyhetkellä valmis. Ensimmäiset pelkällä sähköllä kulkeneet vaunut eivät saavuttaneet suosiota 1830-luvulla, eikä Nokian 7710-puhelimen kosketusnäyttö onnistunut vakuuttamaan maailmaa vielä vuonna 2004. Myös kilpa-automaailma tuntee autoja, jotka olivat aikaansa edellä, mutta eivät saaneet syystä tai toisesta hyödynnettyä potentiaaliaan. Seuraavaksi listataan viisi aikaansa edellä ollutta kilpa-autoa.
Drifting on koko historiansa ajan ollut laji, jossa esitellään paitsi kuljettajan erityisiä autonkäsittelytaitoja, myös auton rakentamista. Suuret teholukemat ovat enemmän sääntö kuin poikkeus, ja näyttävät autot ja show ovat lajin suola. Autot ovat yksinomaan sivuluisuihin rakennettuja, täysiverisiä, sekä sääntöjen mukaan rakennettuja kilpureita.
Arkistojen aarteet Henri Toivonen pääsi loppukesästä 1977 ensimmäistä kertaa rata–Porschen rattiin ja kokeilusta muodostui ikimuistoinen – Debytantti voitti legenda Leo Kinnusen
Minun ajoneuvoni Jo pelkästään YouTubessa yli puoli miljoonaa katselukertaa kerännyt Markus Marteliuksen Civic-projekti on varmasti kaikkien aikojen puhutuin jokkisauto
Moottoriurheilu on autonvalmistajille loppukädessä mielikuvamarkkinointia. Radalla menestyvällä autolla on uskottavampaa ja tyylikkäämpää ajella, ja menestykseen liitetään positiivisia mielleyhtymiä.
Klassikkokilpuri Kimi Räikkösen Ferrari F2007:n väri vaihtui tupakanpunaisesta legendaariseen Rosso Corsaan – Vakoojakauden ykköskilpurin salat paljastuivat oikeudessa
Kukapa olisi uskonut, että Scuderia Ferrarin järjestyksessään 53. formula 1 -auto on yhä tuorein auto, jolla legendaarinen italialaistalli on yltänyt kuljettajien ja valmistajien mestaruuksiin. Ferrari F2007:n pilottina toimi Kimi Räikkönen.
Tilaa uutiskirje
TILAA VM-UUTISKIRJE, niin pysyt ajan tasalla moottoriurheilun tärkeimmistä tapahtumista, ilmiöistä, henkilöistä ja uutisista!
Suosituimmat