Hyppää pääsisältöön
Kuva
Kalle Rovanperä (Red Bull)

Kalle Rovanperä tyytymätön autoonsa, putosi sekuntitaistelussa kolmanneksi: ”Aika huono fiilis”

Teksti
Kuvat
16.5.2025

Portugalin MM-rallissa on painettu nyt neljä erikoiskoetta. EK4 oli huomattavasti kuivempi ja soraisempi kuin esimerkiksi EK3, jossa oli jopa paikoin mutaa. Lähtöpaikan merkitys oli tällä pätkällä oikeastaan ensi kertaa tässä rallissa merkityksellinen.

Elfyn Evans jäikin aura-autona pätkän voittaneelle Hyundain Adrien Fourmaux’lle 8,9 sekuntia, kakkosena reitille lähtenyt Kalle Rovanperä 5,8 sekuntia. Evans jäi pätkällä peräti kymmenenneksi.

- Auton kanssa on nyt aika huono fiilis, aliohjaaminen on aika pahaa, Rovanperä kommentoi.

Pätkän voittanut Fourmaux oli innoissaan.

- Rengasvalintamme oli aika mielenkiintoinen, mutta tästä tuli mahtava menestys.

Ott Tänak johtaa yhä kilpailua, Fourmaux on perässä 2,1 sekuntia, Rovanperä 5,8 sekuntia.

Samaan aikaan WRC2-kuskit päättivät vasta EK3:n. Oliver Solberg veti peräti 5,1 sekunnin pohjat. Roope Korhonen oli erikoiskokeen neljäs, Lauri Joona kahdeksas. Mikko Heikkilä jäi Solbergista yli 30 sekuntia ja putosi kauas.

Kokonaiskilpailussa Solberg johtaa 8,3 sekuntia ennen Gus Greensmithiä, Korhonen on neljäs 20,7 sekuntia perässä. Joona on  kahdeksas, ero kärkeen 31,7 sekuntia, Heikkilä putosi sijalle 15, eroa 51,7 sekuntia.

EK 4 tulokset:

1. Adrien Fourmaux, Hyundai 

2. Sebastien Ogier, Toyota +0,5

3. Takamoto Katsuta, Toyota +1,7

4. Ott Tänak, Hyundai +2,5

5. Thierry Neuville, Hyundai +4,3

6. Kalle Rovanperä, Toyota +5,8

7. Sami Pajari, Toyota +5,9

8. Josh McErlean, Ford +6,2

9. Gregoire Munster, Ford +7,6

10. Elfyn Evans, Toyota +8,9

 

Tilanne EK 4/24:

1. Ott Tänak, Hyundai 

2. Adrien Fourmaux, Hyundai +2,1

3. Kalle Rovanperä, Toyota +5,8

4. Sebastien Ogier, Toyota +7,6

5. Takamoto Katsuta, Toyota +9,1

6. Elfyn Evans, Toyota +11,3

7. Thierry Neuville, Hyundai +18,6

8. Sami Pajari, Toyota +20,5

9. Josh McErlean, Ford +38,0

10. Gregoire Munster, Ford +41,0

 

 

Kommentit

Ei vielä kommentteja
Vauhdin Maailma 2/2025