Jari-Matti Latvala odottaa Kalle Rovanperän tuovan boostia Elfyn Evansin ajamiseen: ”Tappelee tosissaan maailmanmestaruudesta”
Vain Evansilla ja Takamoto Katsutalla oli täysi ohjelma kaudella 2024, eikä Katsuta edes ajanut merkkipisteistä. Vielä edellisellä kaudella Rovanperä ajoi koko kauden ja kantoi päävastuun. 2023 Evans oli MM-kakkonen 216 pisteellä, 2024 taas MM-kakkonen, mutta pisteitä kertyi vain 210, vaikka Rovanperä oli useasti pois tieltä.
On selvää, että paineet olivat viime kaudella kovat.
- Se oli aika hankala paikka, kun meillä oli vain kaksi täyden kauden ajavaa kuljettajaa. Tiesimme, että siitä voisi tulla hankalaa, ja niin tulikin. Siksi pyysimme Ogieria ajamaan enemmän kilpailuja, tallipäällikkö Jari-Matti Latvala sanoo DirtFishille.
Tällä kaudella Toyotan oli tarkoitus ajattaa kolmella kuljettajalla koko 14 osakilpailun sarja, mutta japanilais-suomalainen tiimi pisti vielä paremmaksi; nyt täyden sarjan ajavat Rovanperä, Evans, Katsuta ja Sami Pajari. Heistä tosin Katsuta ei aja edelleenkään valmistajien pisteistä. Ogier on jälleen osapäiväkuski.
Voisi kuvitella, että asetelma ottaa ainakin osan paineita pois Elfyn Evansin harteilta.
- Olihan se aika haastavaa hänelle ja paine kova, kun piti olla yksin päävastuussa pisteistä. Tämä kausi voi tuoda hänestä parhaat puolet esiin, kun toinenkin Toyota-kuljettaja taistelee maailmanmestaruudesta. Hän voi olla nyt paljon vahvempi ja tapella tosissaan mestaruudesta, Latvala pohtii.
Evans itse näkee asian hieman toisin.
- Kalle ajaa taas täyden kauden, mutta ei se muuta odotuksia minua kohtaan, Evans totesi lakonisesti.
Ole hyvä ja kirjaudu kommentoidaksesi.