
William Alatalo teki sopimuksen Italiaan, mutta saa heittää rallienglannin romukoppaan – Tavoitteena on olla paras ja imeä tietoa Suomen parhaalta GT-kuljettajalta
William Alatalo on allekirjoittanut sopimuksen Ceccato Racing Teamin kanssa. Sopimus sisältää Italian GT-sarjan sprinttiviikonloput, joita on neljä ja kilpailulähtöjä kaikkiaan kahdeksan. Tiimin tallipäällikkönä toimii Roberto Ravaglia, joka on entinen BMW-tehdaskuljettaja ja ajanut voitokkaasti sekä WTCC- että DTM-sarjoissa.
– Aloitimme neuvottelut Roberton kanssa loppuvuodesta. Hän oli nähnyt, mihin pystyn radalla, eikä edellyttänyt yhtään testiä ennen sopimuksen allekirjoittamista. Entisenä kuskina Robertolla on hyvä käsitys asioihin kuljettajan näkökulmasta ja pääsimme nopeasti yhteisymmärrykseen, Alatalo kertoo.
Alatalolla oli sopimustarjouksia muistakin sarjoista, mutta tuttu Italian GT-sarja vei voiton.
– Pöydällä oli toki muitakin vaihtoehtoja, mutta Italian GT-sarjaa pystyy ajamaan huippu tiimissä kohtuullisella budjetilla. Ceccato Racing Teamilla on menestystä takana ja BMW:n tuki on iso. Ajan myös kahden tehdaskuskin rinnalla, joten omaa vauhtia on helppo verrata heihin, William jatkaa.
Tiimin toista autoa ajaa niin ikään Suomalainen Jesse Krohn, joka on pitkän linjan ammattikuljettaja. Tiedonvaihto kotimaisella kielellä kuskien välillä on varmasti molempia hyödyttävää.
– Jesse Krohn on tällä hetkellä Suomen paras GT-kuski. Paljon on itsellä opittavaa, ja on todella hyvä, että pääsen seuraamaan ammattilaista ihan vierestä. Totta kai tarkoitus on laittaa radalla kampoihin Jesselle, mutta se ei tule olemaan helppoa. Kiva on myös, että pääsee puhumaan suomea radalla, eikä tarvitse pelkkää rallienglantia puhua viikon ajan.
Tavoitteet Williamilla on korkealla ja vain voitto kelpaa. Kausi alkaa 23.5. Vallelungan radalla, jossa Alatalo käy testaamassa ennen kilpailua.
– Tavoitteena on yksinkertaisesti voittaa jokainen aika-ajo sekä kilpailu. Toki, pitää muistaa, että kilpailussa tulos on myös ajoparista kiinni, mutta uskon, että pystymme ajamaan Leonardo Caglionin kanssa voitosta ihan realistisesti.
– Kauden alkuun on vielä aikaa ja valmistautumiseen kuuluu simulaattoriajoa, fyysisen kunnon parantamista sekä mielikuvaharjoittelua. Haluan olla parhaassa mahdollisessa kunnossa, kun valot vaihtuvat vihreäksi, Alatalo päättää.
Ole hyvä ja kirjaudu kommentoidaksesi.