Takavetoisella Ford Escortilla haettu tuntuma toi hyvän startin kisaviikonloppuun – Alex Anttila hyvässä iskussa crosskartin SM-osakilpailussa
Alex Anttilan tiimi matkasi kauden toiseen crosskart SM-kilpailuun päivää ennen. Ohjelmassa oli kokeilu ihan uuteen.
”Ajoin laina-autolla jokkista eli jokamiehenluokkaa. Autona oli kardaanipeli eli takavetoinen Ford Escort”, Anttila aloitti.
Jokkiksessa mennään menestyksen mukaan eteenpäin lähdöissä. Lopputulos oli loistava.
”Totuttelu autoon jäi ajamiseen varikkopilttuusta lähtöviivalle. Auto tuntui hyvältä, voimaa oli ja kääntyi ihan hyvin. Olin alkuerän toinen. Totutellessa välierästä ja semifinaalista tuli kolmas tila ja sillä aukesi paikka A-finaaliin”, kotkalainen jatkoi.
”Finaalissa tuli muutama osuma ja yksi edellä mennyt sai liputuksen ja nousin neljänneksi. Ihan kiva kokemus”, Anttila tiivisti.
Sunnuntaiksi omaan lajiin
Karvian radalla sunnuntaina oli SM-kisan vuoro. Noin 20 asteinen kesäpäivä tuulen kera oli olosuhteet. SM:ssä ajetaan erävoitoista, aikaa ei oteta. Ensimmäisen ja toisen kakkostilat sekä kolmannen erän voitto toi paikan A-finaaliin.
”Pito joka paikassa oli alkuerissä tosi hyvä. Vähän jäin lähdöissä, mutta auto oli kunnossa”, Alex Anttila jutteli ennen finaalia.
Itse ajo sujui siinäkin ja maalissa Anjalankosken UA:ta edustava Anttila oli kolmas.
”Laitettiin finaaliin uudet takarenkaat. Sain takarivistä hyvän ajolinjan ensimmäiseen mutkaan. Omassa ajossa oli varoituslippu alla oikomisesta, joten piti olla tarkkana oikomisen kanssa. Ihan hyvä lopputulos”, Anttila mietti kisan jälkeen.
SM-sarja jatkuu Rauman UA:n kisalla Eurajoella 5.7.
Xtrem Junior luokan pistetilanne kahden osakilpailun jälkeen: 1. Peetu Matalamäki 66. 2. Jere Huuhka 55. 3. Alex Anttila 51.
Ole hyvä ja kirjaudu kommentoidaksesi.