
Nyt on katumaasturissa paukkua – Huippunopeutta 310 km/h ja sataseen mennään 3,4 sekunnissa
Bentleyn uusi Bentayga Speed on varsin topakka peli, sillä paukkua riittää moneen menoon. Samalla se on tehokkain Bentleyn SUV-malli tähän mennessä. Se peittoaa edeltäjänsä, joka oli varustettu arvostetulla W12-moottorilla.
Konepellin alla on uusi 4,0-litrainen V8-kaksoisturbo, joka tuottaa tehoa 650 hv ja 850 Nm vääntöä. Voimanlähde tarjoaa kiihtyvyyden sataseen 3,4 sekunnissa ja se saavuttaa 310 km/h huippunopeuden, kunhan se on varusteltu hiilikeraamisilla jarruilla.
Uusi Bentayga Speed sisältää myös merkittäviä parannuksia ajodynamiikassa. Siinä on parannettu SPORT-ajotila ja uusi ESC Dynamic -asetus, joka mahdollistaa sen, että kuljettaja voi valita paremman pidon tai hallitun luiston välillä
Uusi 4,0-litrainen V8-kaksoisturbo ja vaikuttava äänimaailma
Uusi moottori ei ole vain tehokkaampi kuin edeltäjänsä. Se on myös luonteikkaampi. Vakiovarusteena Bentayga Speedissä on urheilullinen pakoputkisto, joka tuottaa voimakkaan moottoriäänen, jonka on tarkoitus korostaa tehokkaan V8:n luonnetta. Ulkoisesti tämän järjestelmän tunnistaa kahdesta elliptisestä pakoputkesta, jotka tulevat esiin takadiffuusorista.
Jos jostain, niin tehojen lisäksi nautintoa tuo äänimaailma, ja tähän laitteeseen on saatavilla lisävarusteena titaaninen Akrapovic-pakoputkisto.
Parannetut dynaamiset ominaisuudet
Bentayga Speed tarjoilee käyttöön kolme ajotilaa, joista Comfort ja Bentely säilyttävät saman kalibroinnin kuin muissa Bentayga-malleissa. Näillä ajotiloilla säilytetään mukavuus ja suorituskyky pitkän matkan ajossa.
Sport-tilaa on muokattu paremmaksi. Ohjausvastetta, ajotuntumaa ja kuljettajan yhteyttä tiehen on pyritty viemään eteenpäin. Jousituksen vaimennus on 15 % jäykempi. Tässä on pyritty siihen, että tehot ovat paremmin hyödynnettävissä kaarreajossa.
Lisävarusteena saatavat hiilikeraamiset jarrut mahdollistavat ESC Dynamic -asetuksen käytön SPORT-tilassa. Tämä vähentää ajonvakautuksen puuttumista peliin ja sallii hallitut luistot tai voimalla tuotetun yliohjautuvuuden tilanteen mukaan.
Jarruvoiman vektorointi mahdollistaa nopeamman kääntymisen ja paremman tehon siirron tiehen kaarteesta poistuttaessa.
ESC Dynamic -ohjelmointiin sisältyy myös Launch Control, ensimmäistä kertaa missään Bentayga-mallissa.
Bentayga Speedissä on nyt myös nelipyöräohjaus. Matalilla ja keskinopeuksilla takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan kuin etupyörät, mikä parantaa ketteryyttä ja pienentää kääntöympyrää. Suuremmilla nopeuksilla takapyörät kääntyvät samaan suuntaan kuin etupyörät, mikä parantaa vakautta.
Ole hyvä ja kirjaudu kommentoidaksesi.