Hyppää pääsisältöön
Kuva
Rico Salmela. Kuva KTM Tech3

Rico Salmela rangaistuksensa muuttamisesta: ”En ollut tyytyväinen”

Kuvat
28.6.2026

Yön aikana tullut myrsky viilensi lämpötilan 28 asteeseen sunnuntain pääkilpailua varten Hollannin Assenissa. Tulviminen tietyissä soraturva-alueissa jätti Long Lap Penalty Lane -rangaistuslenkin liian märäksi slick-renkailla käytettäväksi. Kilpailunjohto päätti, että Rico Salmelalle olisi turvallisempaa lisätä kuusi sekuntia hänen kilpailuaikaansa kuin suorittaa hänen kaksinkertainen Long Lap -rangaistuksensa.

Viimeisiä kierroksia silmällä pitäen Salmela valitsi Pirellin keskikovan eturenkaan, kun taas 16 muuta valitsi pehmeän. Salmela oli 14:s ensimmäisen kierroksen päättyessä. Kuudenteen kierrokseen mennessä oli 12 kuljettajan ryhmään, joka taisteli palkintokorokkeesta.

Salmela oli vaikuttava. Kierrokseen 17 mennessä hän oli noussut parhaimmillaan kolmanneksi, maalilinjan hän ylitti viidentenä. Rangaistuksen myötä hän putosi 11:nneksi.

”Kokonaisuutena Assenissa oli positiivinen viikonloppu. Aloitimme perjantain hyvällä tunteella ja paransimme askel askeleelta, vaikka rangaistuksen saaminen teki asioista vaikeampia. Se kaksinkertainen Long Lap -rangaistus muutettiin sitten aikasakoksi, mihin en ollut tyytyväinen. Kilpailussa keskityttiin kokemuksen kartuttamiseen ja parhaan mahdollisen työn tekemiseen. Pystyin taistelemaan palkintokorokeryhmässä, mikä oli hienoa, ja todella nautin siitä. Se osoittaa, että vahvistumme. Nyt avain on olla hieman fiksumpi viikonlopun alussa, jotta vältämme rangaistukset. Iso kiitos tiimille kovasta työstä. Lyhyen levon jälkeen olemme valmiita palaamaan vielä vahvempina seuraavaan kilpailuun”, Salmela sanoi. 

 

 

Kommentit

Ei vielä kommentteja
Vauhdin Maailma 4/2026