Toyota aloitti Safari-rallin ehjästi. Hyundailla sen sijaan oli jo hankaluuksia, kun Adrien Fourmauxin auton akku hyytyi ja Thierry Neuvillella oli omat ongelmansa.
Toyota aloitti Safari-rallin ehjästi. Hyundailla sen sijaan oli jo hankaluuksia, kun Adrien Fourmauxin auton akku hyytyi ja Thierry Neuvillella oli omat ongelmansa.
Hyundain uusi värväys Adrien Fourmaux koki kovan kohtalon ennen Kenian toista erikoiskoetta, kun auton akusta oli kadonnut virta. Hän ei päässyt starttaamaan EK2:lle lainkaan.
WRC:n sakkorangaistukset puhuttavat tällä hetkellä rallimaailmaa enemmän kuin koskaan. Mutta on sitä sakkoja jaettu ennenkin.
Siitä on tasan 40 vuotta, kun tuolloin 25-vuotias Juha Kankkunen tuli ensi kertaa Keniaan ajamaan Safari-rallia. Hän voitti heti Toyota Celica TCT:llä, vaikka kerta oli ensimmäinen ja takana vasta kymmenen MM-rallia.
WRC:n sakotuskohu alkoi jo viime kaudella. Akropolis-rallin tuoksinassa Toyotan Sebastien Ogier tuohtui järjestäjien toimintaan, kun tieltä pöllysi valtavasti hiekkaa ja kuljettajat laitettiin hänen mielestään liian tiuhaan reitille.
Hallitseva maailmanmestari Thierry Neuville sanoo olevansa pettynyt, kun FIA ei suoraan vastannut kuljettajayhdistys WoRDA:n keskustelukutsuun. FIA heräsi vasta Kenian testierikoiskokeen protestiuhan alla, ja lupasi saapua keskustelemaan kuljettajien kanssa lähiaikoina.
Monikin kuljettaja on kertonut, että tänä vuonna Safarin reitti on rajumpi kuin koskaan.
MM-sarjaa johtava Elfyn Evans joutui keskeyttämään aamulla Kenian testierikoiskokeen. Hänet jouduttiin hinaamaan huoltoon.
FIA on vahvistanut, että se avaa keskustelut rallikuljettajien yhdistyksen WoRDA:n kanssa Safari Rallin jälkeen.
Tilaa uutiskirje
TILAA VM-UUTISKIRJE, niin pysyt ajan tasalla moottoriurheilun tärkeimmistä tapahtumista, ilmiöistä, henkilöistä ja uutisista!
Suosituimmat
