Suzuki esitteli ensikauden uutuudet – mukana yksi erikoisuus
Suzuki on esitellyt täysin uuden SV-7GX -moottoripyörän Milanon EICMA 2025 -messuilla Italiassa. Samassa tilaisuudessa esiteltiin myös päivitetty versio mallista GSX-S1000GX.
SV-7GX hyödyntää päivitettyä versiota Suzukin 645-kuutioisesta V2-moottorista, joka on nyt täysin Euro5+ -päästönormien mukainen. Moottori tuottaa 73 hevosvoimaa ja 64 Nm vääntöä. Tehokkuutta ja suorituskykyä parantavat uudet vaihteiston komponentit, ilmansuodatinboksi, ride-by-wire -kaasu sekä uusi pakoputkisto.
Mallin GX-pääte kertoo sen asemasta Suzukin mallistossa: se on keskiluokan sporttinen crossover, joka sijoittuu lippulaivamallin GSX-S1000GX:n alapuolelle.
Runko on teräksinen ja jousituksesta vastaa KYB. Istuinkorkeus on 795 mm, joten se sopii useille kuljettajille.
Pyörässä on uudet 17-tuumaiset valualumiinivanteet ja Pirelli Angel GT2 -renkaat. Ne tuovat urheilullisuutta ajettavuuteen yhdessä Tokicon kaksimäntäisten jarrusatuloiden ja 290 mm etujarrulevyjen kanssa.
Leveä ja korkea alumiininen ohjaustanko tarjoaa pystyyn ajoasennon mutta myös riittävän paineen eturenkaalle urheilullista ajotuntumaa varten. Käsisuojat kuuluvat vakiovarusteisiin.
Elektroniikka ja ajonhallinta
SV-7GX sisältää kattavan elektroniikkapaketin. Pyörässä on värillinen TFT-näyttö, joka näyttää kaikki oleelliset tiedot sekä valitun ajotilan (3 vaihtoehtoa) ja luistoneston tason (3 asetusta + off).
Ohjaustangon vasemmanpuoleisella painikkeistolla voidaan hallita myös älypuhelimen yhteyksiä, kuten navigointia, yhteystietoja ja viestejä. Lisäksi varustukseen kuuluu USB-C-latausportti.
Vakiovarusteena on myös kaksisuuntainen quickshifter. Aerodynamiikka on kehitetty tuulitunnelissa. Ulkonäkö on saanut vaikutteita suuremmasta GSX-S1000GX:stä.
Polttoainesäiliön tilavuus on 17,4 litraa. Pyörässä on LED-valot, joissa on uusi “asaerial”-etuvalotekniikka paremman näkyvyyden takaamiseksi myös mutkissa.
Lisävarusteluetteloon kuuluu 45 litran takaboksi, sivulaukut, tankkilaukku ja lämmitettävät kahvat.
Hinnat julkaistaan myöhemmin, ja pyörä saapuu markkinoille kesällä 2026.
Päivitetty GSX-S1000GX
Suzuki julkisti myös päivityksiä GSX-S1000GX -malliin, joka esiteltiin ensimmäisen kerran vain kaksi vuotta sitten EICMA:ssa.
Kyseessä on edelleen Suzukin tehokkain sport-crossover, joka yhdistää pitkän matkan mukavuuden ja sporttisen suorituskyvyn.
Uudistuksiin kuuluvat: Uudet siivekkeet (wingletit) katteissa paremman downforcen ja vakauden saavuttamiseksi.
Peilien kiinnityksen uudistus, joka vähentää tärinää ja parantaa näkyvyyttä.
GSX-S1000GX tuottaa 152 hevosvoimaa ja 106 Nm vääntöä 999-kuutioisesta rivinelosesta.
Runko on alumiininen, ja Showan semiaktiivinen elektroninen jousitus pitää ajettavuuden tasaisena kaikissa olosuhteissa.
TFT-näytöltä hallitaan laajaa elektroniikkapakettia, johon kuuluvat:
Seitsemänportainen IMU-pohjainen luistonesto, joka voidaan myös kytkeä pois,
Suzukin roll torque control ja anti-wheelie-järjestelmä, kallistus ABS, kaksisuuntainen quickshifter, vakionopeudensäädin sekä älypuhelinyhteensopivuus.
Suzuki e-Address tulossa Eurooppaan
Suzuki vahvisti myös, että sähköinen e-Address, joka esiteltiin ensimmäisen kerran Bharat Mobility Global Expo -tapahtumassa New Delhissä tammikuussa 2025, tulee Euroopan mallistoon vuonna 2026.
Ole hyvä ja kirjaudu kommentoidaksesi.